Producten kun je (indirect) koppelen een pakket. Wanneer tijdens een scan/ design gekozen wordt voor een bepaald pakket zullen de producten behorend bij dat pakket automatisch gebruikt worden in de berekening. Producten die niet gekoppeld zijn aan een pakket worden niet automatisch toegevoegd. Wel kun je bij een design te allen tijde achteraf producten toevoegen en verwijderen.

Productrelaties

Daarnaast is het relevant voor jou om te weten dat er verschillende relaties tussen producten kunnen bestaan en dat deze relaties kunnen worden ingesteld. Zo kun je ‘’overige producten’’, ‘’panelen’’ en ‘’montageproducten’’ direct aan een pakket koppelen (of niet indien je dit niet wenst). Verder kun je ook gebruikmaken van de productrelaties die er tussen deze producten onderling zijn. Bijvoorbeeld:

  • Omvormerrelaties voor panelen: Hier kunt een of meerdere omvormers toevoegen die gebruikt kunnen worden voor dit paneel;
  • Omvormerrelaties voor omvormers: Hier kunt u bijvoorbeeld extra optimizers toevoegen bij een bepaalde omvormer;
  • Monitoring voor omvormers: Hier kun je een monitor-product koppelen aan een bepaalde omvormer.

Hoe voeg ik een nieuw Product toe aan het Assortiment?

Om een nieuw product aan het Assortiment van een campagne toe te voegen klik je eerst op de titel van het Producten tabblad, indien deze nog niet geselecteerd is. Klik vervolgens op de Toevoegen knop naast de titel van het Assortiment om het product te kunnen toevoegen. Je ziet een verscheidenheid aan invoervelden welke ieder afzonderlijk zullen worden besproken. Alle velden met een * zijn overigens verplichte invoervelden.

Wat is de bedoeling bij de ‘Merk’ optie?

Categorie

Wat voor type product wil je toevoegen? Je hebt de keuze uit tal van opties uit de keuzelijst. Een keuze uit deze bestaande opties bepaalt hoe het product in Quickr behandeld moet worden. Let maar eens op welke andere gegevens onderaan deze pagina worden ingeladen op het moment dat je een andere categorie selecteert. Je ziet dan dat de initieel getoonde velden generieke velden zijn en dat afhankelijk van de categorie deze velden worden uitgebreid met product-specifieke invoervelden. Hier bespreken we alleen de generieke invoervelden. Lees hier meer over de product-specifieke invoervelden. Kun je bij de Categorie geen keuze maken? Selecteer dan N.A.

Naam

De naam van de leverancier van het product dat je op wilt voeren.

Model

De model naam van het product. Deze naam wordt getoond in de meeste overzichten.

Wat moet ik met de ‘Status’?

Met de status kun je per product bepalen of deze wel actief of niet inactief moet worden meegenomen in de berekening van de desbetreffende campagne.

Waarvoor dienen de ‘Aanvullende productkenmerken’?

Dit zijn de generieke kenmerken van alle producten die benodigd zijn voor de berekeningen danwel weergave van deze kenmerken in de Templates. Zie voor meer informatie over de Templates bijvoorbeeld de instellingen van de Scan App.

Productgarantie

De garantie die van toepassing is op eventuele defecten van het product.

Hoeveelheid

Omvang van een eenheid dat het product bevat. Bijvoorbeeld het vermogen met eenheid Watt.

Eenheid

De eenheid waarin de hoeveelheid moet worden uitgedrukt.

HTML code

Dit tekstvak geeft de mogelijkheid om met HTML code een eigen vormgeving aan de Templates toe te voegen. Zie voor meer informatie over de Templates bijvoorbeeld de instellingen van de Scan App.

Afbeelding

Een afbeelding van het product. Ook om te kunnen tonen in de Templates. Zie voor meer informatie over de Templates bijvoorbeeld de instellingen van de Scan App.

Wat is de ‘Prijsstelling’?

Wat kost het product en waarvoor is het ingekocht voor een juiste berekening van de marge in bijvoorbeeld de Design App.

Tip! Zet deze prijzen op nul als je liever gebruik wilt maken van de prijsstaffels van Diensten. En gebruik de Excel upload functie op het Producten en Diensten tabblad van het Assortiment om alle prijzen in een keer bij te werken.

Verkoopprijs

De prijs waarvoor je het product aanbiedt aan jouw klant. Maak je gebruik van een relatieve marge? Voer deze op in jouw profiel en met de knop wordt de verkoopprijs automatisch met deze marge voor jouw berekend.

Inkoopprijs

De prijs waarvoor je het product heeft ingekocht.

Wat betekent ‘Campagne’?

Met deze keuzelijst kent je het product toe aan een campagne maar heb je ook de mogelijkheid om deze aan een andere campagne toe te wijzen.

Waarom moet ik een product toekennen aan een ‘Doelgroep’?

Met de drie getoonde opties heb je de mogelijkheid om binnen een Campagne onderscheid te maken tussen particuliere, zakelijke en grootzakelijke klanten. Particulier en zakelijk betreffen kleinverbruik aansluitingen. Iemand valt in de groot zakelijke doelgroep wanneer de elektriciteitsaansluiting groter is dan 3×80 Ampère.

Wat moet ik met de ‘Pakketkeuze’?

Deze optie heeft niet ieder product maar is alleen beschikbaar bij een product van het type zonnepaneel of montagemateriaal. Door een zonnepaneel en/ of montagemateriaal toe te kennen aan een Pakket zoals geconfigureerd onder Campagnes geef jou  en/ of jouw klanten eenvoudig de keuze om een zonnepaneel i.c.m. een bepaalde opstelling door te rekenen. Met welke omvormer het systeem gecomplemteerd moet worden, wordt bepaald met de productrelaties die specifiek horen bij zonnepanelen en omvormers.