Casus 1: Zonnepanelen aanbieders & financiers
Eén van de belangrijkste onderdelen, zo niet hét belangrijkste in de bedrijfsvoering voor installateurs, fabrikanten, groothandels, energieleveranciers en hypotheekverstrekkers is het genereren van warme leads, zodat deze snel en effectief kunnen omgezet naar een klant. Om dit te bewerkstelligen zijn voor aanbieders van zonnepanelen met name de volgende factoren van belang:
- Lage kosten per lead,
- Generatie van kwalitatieve leads,
- Reductie klantvragen,
- En kortere doorlooptijden.
Uitdagingen vóór het gebruik van Quickr:
- Omzetting koude website bezoeker naar warme lead: Doordat leads veelal werden ingekocht via lead generators was een accountmanager of verkoper meer dan 2 uur bezig met het generen van één enkele warme lead;
- Kosten: Omdat leads onvoldoende interesse hadden, fout geïnformeerd waren of al hadden gekozen voor een concurrent (die deze leads ook had ontvangen) ging bij het nabellen veel tijd en dus geld (ca. €80 per koude lead) verloren.
- Foutmarge: In 30% van de gevallen waren de gegevens die de verkoper in de eerste instantie verkregen had incorrect en was nabellen noodzakelijk.
Oplossing: Quickr Scan App
De Scan App verschaft in 30 seconden inzicht in het besparingspotentieel van uw zonnepanelen systemen. Met welke boodschap u deze zonnepanelen systemen het liefst verkoopt, is volledig en van A tot Z in Quickr vorm te geven. Dit zorgt voor een sublieme klantervaring, de eerste klantvragen automatisch en direct beantwoord worden en bezoekers direct zelf de afweging kunnen maken of hun interesse serieus is. Met een gemiddelde bezoeker vs. lead conversie ratio van 15-20% scoort de Scan App 4 tot 5 keer beter dan de conversie ratio's van een gemiddeld web formulier.
Resultaten dankzij het gebruik van de Quickr Scan App:
- Leadtijd: Is de leadtijd van een klant van 2 uur naar 30 seconden gebracht;
- Kosten: Zijn de kosten van een lead van € 80,- naar een fractie van de kosten gebracht;
- Foutmarge: Zijn de foutmarges meer dan drie keer gehalveerd;
- Klanttevredenheid: Zijn zowel de werknemers als de klanten meer tevreden over het proces dan ooit tevoren.
Casus 2: Zonnepanelen aanbieders & financiers
Een warme lead is helaas nog geen klant. Wel bijna. Mits u de opvolging van de binnengekomen leads goed heeft ingeregeld. Kortweg betekent dat voor u dat u groot belang hecht aan de volgende factoren:
- Lage systeemontwerpkosten,
- Eenvoudig te bedienen software,
- Lage offertekosten;
- Kortere doorlooptijden;
- En laagdrempelige CRM koppelingen.
Uitdagingen vóór het gebruik van Quickr:
- Omzetting warme lead naar klant: Leads moesten twee weken wachten op een offerte die niet voldeed aan de verwachtingen;
- Kosten: Accountmanagers verloren bij het opmaken van de offertes veel tijd en geld, omdat de dure software programma's inflexibel waren en om specialistische input vroegen. Technische zonnepanelen specialisten zijn schaars en duur en bij drukte liepen de doorlooptijden dus snel op. De kosten die bij dit proces betrokken waren kwamen op minstens € 120,- uit, nog voor de garantie dat de lead ook een klant zou worden.
Oplossing: Quickr Design App
Automatisch gegeneerde legplannen en algoritmes die met u meedenken voor en tijdens uw ontwerp vergroten uw handelingssnelheid van uren naar minuten. U bent niet langer altijd afhankelijk van technische zonnepanelen specialisten en kunt nu zelf offertes uit te draaien die getekend kunnen worden. Uw offerte scoringspercentage wordt dan al gauw 33-50%, simpelweg omdat u uw klant snel een antwoord geeft.
Resultaten dankzij het gebruik van de Quickr Design App:
- Klanttijd: Is de tijd die besteed wordt aan een klant van 3 uur naar minuten gebracht;
- Kosten: Zijn de kosten van de klant van € 200,- naar een fractie van de kosten gebracht;
- Foutmarge: Zijn de foutmarges meer dan drie keer gehalveerd;
- Klanttevredenheid: Zijn zowel de werknemers als de klanten meer tevreden over het proces dan ooit tevoren.
Casus 3: Energie adviseurs & energieloketten
Voor een energie adviseur of energieloket is één van de belangrijkste doelen om (website) bezoekers en klanten te informeren over hun energiegebruik thuis of op de zaak en zodoende te stimuleren om te investeren in verduurzaming van hun pand. Het energieloket doet dit bijv. door het aanbieden van een huisscan op haar website. Hier wordt aan zakelijke relaties door de energieadviseur een quickscan in combinatie met een ontzorgingspakket aangeboden.
Uitdagingen vóór het gebruik van Quickr:
- Indicatie proces: Om een (website) bezoeker een duidelijke kostenindicatie te kunnen geven over de totale verduurzaming van het pand moet de bezoeker meer dan 20(!) stappen doorlopen. Met als resultaat dat het proces als klant-onvriendelijk en tijdrovend ervaren;
- Kosten: Op basis van de ingevoerde parameters van de bezoeker moest er nog steeds worden nagebeld, omdat de verstrekte informatie niet juist of onvolledig blijkt;
- Foutmarge: Met name het gedeelte van de zonnepanelen was niet accuraat. Dit werd voornamelijk veroorzaakt doordat er met gemiddelden en aannames werd gerekend die een vertekend beeld opleverden.
Oplossing: Quickr Scan App & Scan API
Met de Scan App krijgt iedere bezoeker in 30 seconden inzicht in het besparingspotentieel van zonnepanelen systemen of met de Scan API kunnen alle gegevens over het besparingspotentieel eenvoudig in een andere software of systemen verwerkt worden.
Door gebruik van de Scan App wordt het inzichtelijk maken van de totale verduurzaming laagdrempeliger en wordt de nauwkeurigheid hiervan ook nog eens vergroot. Want een betere calculatie over de zonnepanelen vergroot tevens de betrouwbaarheid betreffende overige maatregelen zoals de aanschaf van een warmtepomp, boiler, elektrisch laden of opslag van zonnestroom.
Resultaten dankzij het gebruik van de Quickr Scan App & Scan API:
- Leadtijd: Is de leadtijd van een klant van 2 uur gereduceerd tot 30 seconden;
- Kosten: Zijn de kosten van een lead van €80,- naar een fractie van de kosten gebracht;
- Foutmarge: Zijn de foutmarges meer dan drie keer gehalveerd;
- Klanttevredenheid: Zijn zowel de werknemers als de klanten meer tevreden over het proces dan ooit tevoren.
Casus 4: Beleidsmakers & vastgoedeigenaren
Voor wethouders en vastgoedbeheerders is het op dit moment één van de belangrijkste agendapunten: het stimuleren van het gebruik van duurzame energie, voornamelijk zonnepanelen, onder bedrijven in de Gemeente of binnen de vastgoedportefeuille. Echter, liepen zowel de beleidsmedewerkers als de beheerders tegen verschillende uitdagingen aan tijdens het uitrollen van deze campagne:
Uitdagingen vóór het gebruik van Quickr:
- Identificatie proces: Localiseren van de juiste bedrijfspanden, de huurder en/of pandeigenaren, de geschiktheid van het dakoppervlak (omvang, draagkracht, staat, etc.) en de al dan niet aanwezigheid van zonnepanelen zijn cruciale criteria die lastig te identificeren zijn;
- Bereidbaarheid eigenaren: De pandeigenaren waren in eerste instantie weinig enthousiast over de vraag van de gemeente om naar de mogelijkheden van zonnepanelen te kijken: het koste hen veel tijd en moeite en ze wisten niet goed waar te beginnen en wat de voordelen zouden zijn;
- Tijd: Dit alles, kost de beleidsmedewerkers meerdere maanden waaruit minimaal resultaat voortvloeide.
Oplossing: Quickr Bulk Scan App & Design App
Het doel van de gemeentelijke campagne was om het gebruik van zonnepanelen zo efficiënt en effectief mogelijk te stimuleren onder de pandeigenaren en zodoende de transitie naar duurzame energie te versnellen. Door allereerst de Bulk Scan App hiervoor in te zetten, kon heel snel van een grote vastgoedportefeuille bepaald worden welke locaties het beste potentieel hebben. Vervolgens kon met de Design App worden ingezoomd op locatie specifieke eigenschappen. Hierdoor krijgt de pandeigenaar in een rapport direct en eenvoudig inzicht in het besparingspotentieel.
Resultaten dankzij het gebruik van Quickr Bulk Scan App & Design App:
- Filters: De aanwezigheid van zonnepanelen, de potentie voor zonnepanelen per dakvlak, een concreet overzicht van de kosten en opbrengsten per adres;
- Tijd: Enkele maanden omgezet naar enkele weken;
- Effectiviteit: Van 0% naar 80% dankzij Quickr.
Download onze whitepaper